Jelle RinzemaJaarplannen0 Comments

Zoals elk jaar is ook over het jaar 2016 een Jaarverslag opgesteld. Ditmaal worden jullie verwend met een enigszins traditionele versie, die overigens al behoorlijk 2.0 is, en een film-versie. Het zegt iets over je karakter. Sommigen lezen eerst het boek en kijken vervolgens de verfilmde versie. Anderen kijken de film en raken dusdanig geïnspireerd dat ze het boek ook moeten lezen. De restcategorie leest alleen het boekverslag, maar die verwacht ik hier niet aan te treffen ;). Aldus: kies en geniet. Eerst de tekst en dan de film of andersom, of een van de twee. Als je je maar verdiept.

1. Hartmans Netwerk

Bij deze ontvangt u het jaarverslag van het jaar 2016, waarin wij maar liefst 8 nieuwe leden mochten verwelkomen, 4 bijeenkomsten en 2 congressen hebben overleefd, twee oud-hartmanners genoten hebben van Harvard, we een nieuwe huisstijl en logo hebben ontwikkeld, onze website tot een groot succes hebben gemaakt en waarin wij voor het eerst op onze reserves hebben ingeteerd. Oftewel, het was een uitmuntend jaar.

Het bestuur van het Hartmans Netwerk bestond in 2016 uit de volgende leden:

Rosanna Stokes Voorzitter
Hendrik Hoekstra Penningmeester
Merel Tilstra Secretaris
4. Harvard Scholarship

In 2016 zijn Sala Besic en Julius van Geen naar Harvard geweest. Zij hebben het college ‘immunity to change, finding your focus’ gevolgd.

In plaats van gewoon informatie te delen, moesten we echt hard aan het werk. We gingen op zoek naar ons eigen ontwikkelingsdoel en naar de reden waarom we dat op dit moment nog niet hadden bereikt. Hier zit vaak een aanname achter. De theorie is dat je door kleine stapjes al kunt testen of je aanname klopt. Als voorbeeld: Stel je wilt een nieuwe baan als teamleider, maar je aanname is dat je dat toch niet kunt. Je kunt deze aanname testen door bijvoorbeeld eerst een klein project te trekken. Hierbij heb je al een zeker niveau van leiderschap nodig. Vervolgens kun je een groter project trekken, of zelfs een programma. Als je daarin je leiderschapsrol goed oppakt, weet je dat je een functie als teamleider ook aankunt.

Reageer op dit artikel